Drucken

Vid två ringer telefonen. Befinner mig i en värld av drömmar som jag sakta rycks bort ifrån. Det är mörkt och tyst utanför övervåningens fönster. Vem ringer i natten..

Tyst i luren.. tänder lampan för att se displayen som berättar vem som är i andra änden. Mitt ex siffror står prydligt uppradade.

-Hallå?

Tystnad

Jag jackar ur telefonen och somnar om. Vaknar när morgonen redan blivit förmiddag, ligger diagonalt i en allt för stor säng. Min hund behöver kissa.

Ringer upp exet. Han är full och det är inte lunchtid ens. Han har druckit hela helgen.

   - Har du varit ute och slarvat i natt? frågar han
   - nej jag sover på nätterna svarar jag avmätt

Han berättar att han tagit upp kontakten med en kvinna som han träffade för några år sedan. Kul svarar jag.

   - är du inte glad?
frågan har något anklagande i sig
   - klart jag är glad men du är full
   - inte full, bara berusad.. men är du inte glad för mig. Jag behöver ju en kvinna
   - jag är gladare när du är nykter och om du inte ringer mig på nätterna
   - önska mig lycka till.
Ibland är han bara ett stort barn och snart fyller han sextio
   - lycka till. Hoppas hon kan få dig att sluta supa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0