Slumrande minnen

Nattliga drömmar kan ibland vara så verkliga att hela systemet rubbas för en stund. Så är det idag.
Jag drömde om honom... om han som fanns för så längesedan. I drömmen så närvarande, så nära i både ande och kropp att jag sitter här med bultande hjärta och febrig hud.

Det är fem år sedan han var så nära och jag begriper inte varför han måste hälsa på då och då... i drömmar, i tankar. Att vakna imorse är som att bli berövad honom igen, som om mitt hjärta verkligen är i behov av mer av det som gör ont...

Kommentarer
Postat av: Peter Ingestad

Men är denna drömbild verkligen han, eller är det en illusion, en missvisande bild av honom? Fråga dej själv, så får du perspektiv på dina drömmar och kan använda dom rätt.



Drömmar är alltid sanna på SITT sätt. Det är inte alls säkert att denna sanning ligger i överensstämmelse med den gråa verklighet vi lever i.

2008-06-19 @ 19:08:28
URL: http://screenfonds.blogspot.com/
Postat av: Daniel

Jag känner igen känslan.

2008-08-17 @ 16:09:20
URL: http://www.danielwerner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0