Egentligen

Egentligen skulle hon varit här nu och vi skulle ha suttit och druckit vin framför Idol och jag skulle ha undrat när hon tänkt kyssa mig. En hel helg med hon som var den första.. och egentligen kanske den enda. Den enda på riktigt.

Jag hade bestämt mig för att hitta henne den där natten för många år sedan och jag visste att det var hon så fort hon kom in i lokalen. Vi drack tequila och såg på varandra. Jag hade långa svarta flätor, hon hade en drake på armen. Hon var ung.. alldeles för ung egentligen konstaterade jag där i baksätet på en taxi, strax innan hennes mun i tystnad talade mig tillrätta. Stora upplevelser på en liten soffa... alla sinnen vakna.

Hon stannade kvar, blev min vän.. ibland min älskarinna. Ett tag var vi förälskade, ett tag bara bekanta. Jag har svikit henne, hon har nonchalerat mig. Livet har härjat och vi har följt med. Ibland synkroniserade, oftast i kollisionskurs...på väg åt olika håll. Som nu.

Det är nog bra att jag inte dricker vin framför Idol med henne ikväll... egentligen är det en förbannat bra idé att hon stannade hemma så jag slapp sitta där och stirra på hennes läppar och undra när hon tänkte kyssa mig..

Kommentarer
Postat av: Alice

sluta inte blogga. jag vill läsa mer.

2009-03-23 @ 18:14:46
URL: http://alice-underlandet.blogspot.com
Postat av: Sex You Up - en sexblogg

Du bloggar väldigt fint! Läst en del inlägg, och jag gillar rytmen du har. Det känns som en liten rytmisk dans. En tragisk sådan, men fortfarande en dans.

2010-12-15 @ 19:19:58
URL: http://sexyouup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0